Akademisk Skytteforening er meget mere end ”bare” en skytteforening.

I AS kan du dyrke mange forskellige aktiviteter ”under samme tag”, både på motions- og eliteplan. Vi forsøger at følge med tiden og tilbyde de mest aktuelle aktiviteter inden for de områder, vi beskæftiger os med.

Men samtidigt holder vi også vore – både gamle og nye – traditioner for øje og tilstræber derigennem at finde den rette balance på en måde, der kan glæde både unge og gamle, og ikke mindst en passende kombination af alvor, aktivitet og fest.

Vi lægger ikke skjul på, at vores traditioner – herunder vort akademiske tilhørsforhold og vores baggrund og fortid som militært korps – er med til at gøre os til noget specielt, som ikke er nemt at forklare, hvis man ikke selv har været med. Hvis du ønsker at læse mere om foreningens historie, så klik her.